440 1900 555 90 +

ساعت کاری از 9 صبح تا 8 شب

خرید ملک در ترکیه

مشاورین مجرب ترکی بست هوم آماده خدمات مشاوره جهت معرفی بهترین محله های شهرهای ترکیه از هر لحاظ ( قیمت ، امنیت ، میزان رفت و آمد وشلوغی، ساکنین، دسترسی و…) می باشند .

برای تماس با مشاورین ما از طریق واتس اپ زیر با ما در ارتباط باشید.

melk t

فهرست مطالب

سایر خدمات

شما اگر به دنبال گرفتن اقامت دائم و یا یک سرمایه گذاری مطمئن در خارج از ایران باشید باید به فکر خرید ملک در آن کشور باشید. اما کجا باید این سرمایه گذاری را انجام داد؟ در اطراف ایران یکی از بهترین کشور هایی که مناسب گرفتن اقامت است ترکیه می باشد. این کشور آسیایی، اروپایی کاملا از نظر آب و هوایی، شرایط زندگی، فرهنگ و اقتصاد مطابق نیازهای اکثر ایرانی ها است. البته که کشورهای اروپایی نیز انتخاب بسیار عالی می باشند اما در مقابل باید گفت قوانین و مقررات آنها اجازه اقامت گرفتن و یا سرمایه گذاری راحتی را به شما نمی دهد. ما با خرید ویلا و یا ملک و زمین در ترکیه می توانیم به راحتی فقط با طی کردن مسیر پرواز سه ساعته به این کشور رفت و آمد داشته باشیم. به علاوه با گرفتن اقامت دائم از این کشور به راحتی می توان از پاسپورتی برخوردار شویم که در 39 کشور جهان دارای اعتبار بالایی است و بدون ویزا به 71 کشور سفر داشته باشیم که خوب نقطه قوت بسیار خوبی است.

کدام شهر ترکیه برای خرید ملک بهتر است؟

استانبول برای خرید آپارتمان بهترین انتخاب است.

معمولا در شهرهای بزرگ جهان از جمله تهران ما الفاظی مانند بالاشهر و پایین شهر به گوش مان می رسد در صورتی که در استانبول از این خبرها نیست. شما در مناطق به نسبت خوب ترکیه مانند بکیش تاش، ببک و… ممکن است در کنار یک ساختمان لوکس یک خانه کاملا معمولی را ببینید. مساحت استانبول چیزی حدود 7 برابر تهران است پس شاید با خود بگویید شهرداری استانبول نمی تواند به یک نسبت به تمامی منطقه های آن برسد در صورتی که این گونه نیست. در این شهر به هر منطقه ای که بالای 5 هزار نفر جمعیت داشته باشد تمامی امکانات کامل را از جمله بیمارستان، مدارس انتفاعی، دانشگاه، شهرداری برای آن منطقه، مراکز خرید بزرگ و یا حتی سالن سینما را می سازند. پس شما با توجه به این مزایا درگیر این قضیه نخواهید شد که حتما باید در نزدیکی مرکز شهر خانه ای را خریداری کنید چرا که در سراسر این شهر امکانات به طور یکسان وجود دارد. البته که ترکیه نیز برای شهروندان خود و یا کسانی که می خواهند با سرمایه گذاری و خرید مسکن در آنجا اقامت بگیرند وام مسکن را در اختیارشان قرار می دهد.

خرید ملک و ویلا در ازمیر و آنتالیا

اکثرا جاذبه های گردشگری ترکیه که باعث جذب توریست می گردد مربوط به این دو شهر است. اگر بخواهیم از ازمیر بگوییم باید گفت که نمونه بارز یک شهر مدرن و زیبا با داشتن بناهای تاریخی بسیاری است. البته که مردم این شهر به دلیل وجود توریست بالا در این شهر با آنها خوب برخورد کرده و بسیار مهربان هستند. خوب به عنوان شخصی که می خواهد در یک کشور دیگر خانه ای را خریداری نماید باید مردمی که در کنار ما زندگی می کنند را خوب بشناسیم. مهمان نوازی مردم این شهر کاملا کار کسانی که می خواهند در آنجا خرید املاک را انجام دهند راحت می کند. آنتالیا به عنوان یکی از شهرهای ساحلی ترکیه منطقه مورد نظر افرادی است که می خواهند رو به دریا و در دل طبیعت خانه بخرند. محیط بکر و زیبا این شهر باعث ورود سالانه هزازان توریست به ترکیه می گردد.

بدروم یک شبه جزیره

 

این شهر با داشتن شهرک های کوچک و بسیار لاکچری مقصد بعدی کسانی است که می خواهند به ترکیه مهاجرت کنند. ساختمان ها و ویلاهایی که در این شبه جزیره ساخته می گردد لوکس و شیک با نهایت امکانات بوده و یک انتخاب وسوسه انگیز برای شما است. در این شهر از یک فرودگاه اختصاصی می توانید بهره ببرید و به دلیل اینکه یک شهر و منطقه توریستی است دولت ترکیه بودجه و سرمایه بسیاری را برای سر و سامان دادن به آن هر ساله در نظر می گیرد.

سرمایه کمی در اختیار داری؟

دیدیم بهترین انتخاب است

گاها افراد برای شروع سرمایه بسیاری را در اختیار نداشته و نمی توانند در مناطقی که تا الان نام بردیم دست به خرید ملک بزنند. باید به این دسته از افراد گفت نگران نباشید دیدیم یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما عزیزان می باشد. بیشتر مهاجران انگلیسی در این شهر اقامت می کنند. البته که کلیت این شهر و زیر ساخت های آن بسیار شبیه بدروم است. تنها تفاوت دیدیم و بدروم در قیمت است در دیدیم به دلیل اشباع نشدن شهر و وجود زمین های ساخته نشده خرید املاک خیلی راحت تر اتفاق می افتد.

فتحیه یک شهر مدرن و سنتی

این شهر در گذشته زیاد مورد توجه توریست ها نبود و عملا کسی آن را نمی شناخت. این شبه جزیره در سال های اخیر تحولات و تغییرات زیادی را داشته به گونه ای که مهاجران زیادی برای خرید ویلا و یا خانه به آنجا مسافرت می کنند. در مرکز شهر یک مرکز خرید بسیار لوکس را افتتاح کرده اند که باعث سرگرمی مردم شده که هم خریدهای مورد نیاز خود را به جای شهر های بزرگ از آنجا انجام دهند و هم قسمتی را برای تفریح کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته باشند. شما در این شهر می توانید ترکیب فرهنگ مدرن و سنتی را در کنار هم ببینید که خوب یک نقطه قوت می باشد و از هر قشر و طبقه ای مردم در آنجا می توانند زندگی کنند.

کالکان شهری لوکس و شیک

قیمت زمین و ملک در این منطقه بسیار بالا است چرا که تمامی مناطق این شهر مشرف به دریا می باشد. به علاوه زمین زیادی برای ساخت و ساز در این شهر نیست پس این بالا بودن قیمت بی دلیل نمی باشد. آپارتمان هایی که در کالکان ساخته می گردند با بهترین امکانات طراحی می شوند. به طور کل باید گفت اگر سرمایه زیادی را دارید به فکر خرید ملک از این شهر باشید چون هم ساختمان ها و هم مراکز خرید آن در بهترین حالت ممکن طراحی و ساخته می شوند.

دالیان شهری در دل طبیعت

دالیان با داشتن مقبره های سنگی و حمام های گلی که در این شهر ساخته شده است به شهرت بسیاری دست پیدا کرده است. در ساخت و ساز این شهر  تلاش شده است که به طبیعت آسیبی نرسد و بکر باقی بماند. در این شهر یک دریاچه طبیعی در منطقه آکایا وجود دارد که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می نماید.

چگونه از طریق خرید ملک اقامت بگیریم؟

 

یکی از قوانینی که برای اقامت اتباع خارجی در این کشور وضع شده است این است که شما با خرید املاک در ترکیه می توانید نسبت به گرفتن اقامت اقدام نمایید. البته که این اقامت تا زمانی قابل تمدید و اعتبار خواهد بود که شما ملک نام برده را دارا باشید. از مزایای خرید ویلا و یا خانه در ترکیه می توان به گرفتن اقامت کشورهای اروپایی اشاره کرد. کافی است که در ابتدا اقامت این کشور را گرفته و سپس از طریق روش های مختلف و سفارتخانه کشور های اروپایی اقدام کنید. بعضا سوال بسیاری از افراد است که برای خرید املاک در ترکیه به چه میزان سرمایه نیاز می باشد در جواب این دسته از مردم باید بگوییم محدودیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. اما نکته قابل توجه اینجاست که باید از حداقل سرمایه اطلاعات دقیق را بدست آوردید تا دچار مشکل نگردید. در حساب و کتاب خود جدای از سرمایه کافی به هزینه های جانبی که ممکن است مهاجرت به ترکیه برایتان ایجاد کند نیز توجه داشه باشید مهاجرت و یا سرمایه گذاری در یک کشور دیگر کار آسانی نیست و نیازمند بررسی دقیق است.

چه زمانی اقدام به خرید املاک کنیم؟

ببینید همیشه در بین مشاوران املاک برای خرید ملک و مستغلات این بحث مطرح بوده که بهترین زمان برای خرید از ترکیه چه موقعه ای است؟ باید گفت بهترین فصولی که مطرح است بهار و زمستان می باشد. شما در فصل بهار با توجه به راحتی که در بازدید از پروژه ها وجود دارد می توانید به ترکیه سفر کرده و برنامه سرمایه گذاری خود را بچینید. به علاوه در بهار فروشندگان املاک به دلیل خرید و فروش های بسیاری که در تابستان اتفاق می افتد گزینه های بسیار ایده عالی را با قیمت های استثنایی به شما معرفی می کنند. از طرف دیگر در فصل زمستان به دلیل سرما و کاهش دما در این کشور خوب مسافر و توریست کمتری به آنجا سفر می کنند. پس با توجه به کاهش تقاضا خوب قیمت ها خود به خود پایین تر رفته و شما به راحتی می توانید موارد خوبی را برای خرید پیدا نمایید. البته که جدای از فصول سال زمانی که پروژه های عمرانی معتبر شروع به کار می کنند و اقدام به پیش فروش واحد ها می نمایند بهرین زمان برای خرید است.

چرا خرید ملک در ترکیه جذابیت دارد؟

  • اگر شما به کشورهای اروپایی یا آمریکایی فکر می کنید باید گفت هزینه های جاری زندگی در آنجا مانند تحصیل، خوراک، پوشاک، اینترنت، رفت و آمد و… بسیار گران تر از ترکیه است.
  • کیفیت محصولات ترک نکته ثابت شده ای است که خیال ما را راحت می کند و می دانیم در قبال پرداخت مبلغ قابل توجهی جنسی مرغوب را دریافت می کنیم.
  • ترکیه کشور توریستی است پس دولت مراکر خرید و تفریحی بسیار مجللی را در آنجا احداث کرده است که خوب کیفیت زندگی را نیز بالا می برد.
  • کشور آسیایی و اروپایی این ویژگی را دارد که آب و هوای مدیترانه ای داشته و دارای 4 فصل سال باشد. همانطور که می دانیم برخی کشورها فقط یک یا دو فصل از فصول را داشته که خوب این نکته خوبی برای مهاجرت نیست.
  • دولت ترکیه برای راحتی اتباع خارجی قوانین مهاجرت و خرید املاک را بسیار راحت وضع کرده است.
  • زیر ساخت این کشور بسیار قوی می باشد یعنی شما از تمامی وسایل حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی بهره مند خواهید شد.

 

آیا با اجاره کردن ملک می توانیم اقامت بگیریم؟

دسته ای از افراد هستند که امکان خرید ملک برایشان فراهم نمی گردد ولی بنا به دلایلی باید در ترکیه باشند و به نوعی اقامت داشته باشند. دولت ترکیه برای این عده نیز قوانینی را وضع کرده تا بتوانند با اجاره کردن یک ویلا و یا آپارتمان اقامت موقت داشته باشند. تا قبل از سال 2020 این قانون به این صورت بود که باید دو سال یکبار اقامت تمدید گردد ولی برای دارندگان این مدل اقامت امکان کار و تحصیل در ترکیه وجود ندارد. اما از ابتدا سال 2020 قانون جدید وضع شد که داشتن اقامت موقت فقط یکساله است و قابل تمدید نیست به شرط آنکه از تاریخ اقامت موقت شما یکسال گذشته باشد تا مجاز به تمدید شوید . برای افرادی که به دلیل کار و تحصیل می خواهند به این کشور بروند حتما باید مستغلاتی را خریداری کرده و سپس به کار خود برسند. اما اگر قصد تفریح و یا استفاده از امکانات پزشکی در این کشور را دارید اجاره خانه نیز می تواند به شما کمک نماید. در نهایت باید گفت خرید املاک همیشه در کشور دیگر دارای مشکلاتی است که باید به خوبی آنها را بررسی کرد و سپس تصمیم بگیریم.

مقایسه لیست