440 1900 555 90 +

ساعت کاری از 9 صبح تا 8 شب

نتایج جستجوی شما

معرفی محله گون گورن استانبول

ارسال شده توسط Admin روشن می 19, 2021
0

گونگورن (Güngören) را می‌توان کوچک‌ترین منطقه‎ در شهر استانبول نامید، بر روی شبه‌جزیره‎ی چاتالکا و در بخش اروپایی این شهر واقع شده است. این منطقه در میان مناطق کوچک استانبول، بعد از آدالار (Adalar) و امینونو (Eminönü) رتبه سوم را به خود اختصاص داده و شامل 11 محله است. گونگورن در همسایگی مناطق زیتون بورنو (Zeytinburnu)، اسنلر (Esenler)، باکیرکوی (Bakırköy) و باغچه لی اولر (Bahçelievler) قرار دارد.

 محله ‎ی استانبول در حدود 7.2 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال 2019 بالغ بر 258,441 نفر بوده است. به دلیل ورود مهاجران به این منطقه از دهه‎ی 1950 میلادی، تراکم جمعیت بسیار زیاد شده است. این منطقه بسیار مورد پسند خانواده‌ه است و ساکنان آن را عموما افراد محافظه‌ کار تشکیل می‌دهند. در این منطقه مراکز خرید متعددی وجود دارد، و محله‎ی معروف مرتر که مرکز تجارت پوشاک است نیز در همین منطقه واقع شده است.

مناطق مسکونی گون گورن کمی قدیمی‌تر و سازمان‌یافته‌تر از سایر مناطقی هستند که مهاجران شهر استانبول در دهه‎ی 80 میلادی بنا کرده‎اند. با این حال، خیابان‌‌های کم‌عرضی هم وجود دارند با ردیفی از ساختمان‌های شش یا هفت طبقه که هیچ فضای بازی بین آنها وجود ندارد. اما تفاوتی که بسیار به چشم می‌آید این است که در گون گورن، از ساختمان‌ها بهتر نگهداری شده است و مغازه‌های بیشتری در خیابان‌ها دیده می‌شوند.

 

مركز خريد گون گورن در استانبول گون گورن استانبول

نمایی از محله گون گورن در یک روز کاری

تاریخچه محله گون گورن استانبول

در گذشته، گونگورن روستایی بود که آن را ویدوس (Vidos) می‌نامیدند و یونانی‌ها در آن سکونت داشتند. در قرن هفدهم، نواحی اطراف گون گورن کنونی، یک شکارگاه معروف بود که سلطان عثمان دوم در آن به شکار می‌پرداخت. سلطان عثمان مسجدی داشت که با نام خودش نام‌گذاری شده بود، و یک ویلای شکار که یک حمام ترکی هم در آن ساخته شده بود. او دستور داده بود دو فواره در دو سمت چپ و راست مسجدش بسازند که یکی از این فواره‌ها تا به امروز بر جای مانده است.

بعد از اینکه سلطان عثمان به دست اعضای انجمن جان‌نثاران عثمانی کشته شد، جانشین او، مراد چهارم، دستور داد که تمام جان‌نثارانی که در ساختمان‌های اطراف مسجد و در ویلای شکار سکونت داشتند، کشته شوند. در سال 1936، وقتی که نام‌های یونانی اماکن به ترکی تغییر کردند، نام ویدوس به گون گورن تغییر یافت. در سر شماری سال 1955، در روستای گون گورن 237 نفر ساکن بوده‌اند. از آن زمان به بعد، گون گورن به شدت گسترش یافت و به تعداد ساکنانش افزوده شد. در سرشماری سال 2000، جمعیت این منطقه نزدیک به 273000 بوده است.

تا قبل از سال 1992، گون گورن بخشی از منطقه ‎ی باکیرکوی بود، اما بعد از آن، خود به یک منطقه تبدیل شد. محله‎ی مرتر که عمدتا در منطقه ‎ی گون گورن کنونی واقع شده است، به احترام احمد مختار مرتر (Ahmet Muhtar Merter) نام‌گذاری شده است. او فرد ملّاکی بود که  رهبری مبارزان علیه نیروهای اشغالگر یونانی در جنگ یونان و ترکیه را به عهده داشت.

آشنایی با محله مرتر، مرکز تجارت منسوجات و پوشاک

مرتر یکی از معروف‌ترین محله‌های ، محله‎ ی گون گورن استانبول است. تا دهه‎ی 50 قرن بیستم، این محله یک روستای کوچک بود که ساکنانش در مزارع مشغول به کار بودند. در حال حاضر، این محله یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروش عمده لباس است و شهرت جهانی دارد. نقش مرتر در اقتصاد ترکیه بسیار حائز اهمیت است، زیرا با بهره‌گیری از کارگاه‌های بزرگ و کوچک، بیش از 40% صادرات پوشاک و منسوجات این کشور را به خود اختصاص داده است. جمعیت ساکن در این محله حدود 80000 نفر است، اما در طول روز، به علت سفرهای کاری، این جمعیت به حدود 300000 نفر می‌رسد.

در سال‌های اخیر، محله ‎ی مرتر تغییرات زیادی کرده است و در حال حاضر، نه تنها مرکز تولید پوشاک و منسوجات به شمار می‌رود، بلکه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز خرید روباز بزرگ نیز می‌باشد. همه‎ روزه بازدیدکنندگان زیادی به این محله سفر می‌کنند و تمام روز خود را با خرید کردن می‌گذرانند. محله‎ ی مرتر در جذب بازدیدکنندگان بسیار موفق بوده، زیرا گزینه‌ها متعدد و متنوع هستند و قیمت‌ها مناسب.

اگر قصد سر زدن به مرتر را داشته باشید، دسترسی برایتان بسیار آسان خواهد بود. آسان‌ترین راه استفاده از مترو و متروباس است. خطوط اتوبوس متعددی نیز از این ناحیه می‌گذرند.

اماکن و مراکز تجاری و تفریحی فعال در محله گون گورن استانبول

در محله‎ ی گون گورن استانبول، اماکن و مراکز تجاری و تفریحی بی‌شماری فعال هستند: 208 قهوه‌خانه، 4 هتل، 5 مهمان‌پذیر، 261 شرکت و سازمان، 66 کافی‌نت، 19 گیم کلاب، 17 تالار تشریفات، 2 حمام ترکی، 1 سونا، 7 پارکینگ، 29 رستوران، 42 شعبه‎ی بانک، 16 باشگاه ورزشی آماتور، یک استخر المپیک، 2 روزنامه‎ی محلی، 1 کانال تلویزیون محلی، 66 دفتر صرافی، و یک جواهرفروشی. گفتنی است که استخر المپیک توزکوپاران (Tozkoparan) یکی از چهار استخر شنای بزرگ در شهر استانبول است که استانداردها، ابعاد و عمق استخرهای مسابقه‌ای تعیین شده توسط فدراسیون بین‌المللی شنا را دارا است.

مركز خريد گون گورن در استانبول گون گورن استانبول

نمایی از محله گون گورن از بالا

سرمایه‌گذاری املاک در محله گون گورن استانبول

در سال گذشته، قیمت مسکن در محله‎ ی گون گورن استانبول 2.18 درصد افزایش داشته است. مدت‌زمان متوسط استهلاک ساختمان‌های مسکونی در این منطقه 16 سال محاسبه شده است.

در پایان سال 2020، ارزشمندترین محله‌ها در منطقه ‎ی گون گورن از نظر مسکن عبارت بوده‌اند از محله‌های توزکوپاران (Tozkoparan)، گنچوسمان (Gençosman)، محمد نصیح اوزمن (Mehmet Nesih Özmen)، عبدالرحمان نفیز گورمان (Abdurrahman Nafiz Gürman) و مرشال چاکماک (Mareşal Çakmak). مساحت متوسط برای فروش ملک مسکونی حدود 100 متر مربع است.

جاذبه‌های توریستی محله گون گورن استانبول

محله‎ ی گون گورن استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مسجد آبی (Blue Mosque)

این مسجد که در اصل مسجد سلطان احمد اول نام دارد، از بناهای قرن هفدهم است و به دلیل رنگ آبی کاشی‌کاری داخل بنا، به مسجد آبی معروف شده است. ساخت این بنا در سال 1616 میلادی به پایان رسیده و هدف معمار آن ساختن یک بنای عظیم مذهبی با ویژگی‌های معماری اسلامی بوده است.

مركز خريد گون گورن در استانبول گون گورن استانبول

مسجد سلطان احمد اول، معروف به مسجد آبی

میدان تقسیم (Taksim Square)

میدان تقسیم که در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده، به دلیل وجود رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌های مشهور، به یک منطقه‎ی توریستی و تفریحی تبدیل شده است. این میدان را قلب استانبول مدرن می‌دانند و ایستگاه مرکزی متروی استانبول در این میدان قرار گرفته است. همچنین یادبود جمهوریت که توسط پیکرتراش مشهور ایتالیایی، پیئترو کانونیکا ساخته شده در این میدان قرار دارد.

بازار بزرگ (Grand Bazaar)

بازار بزرگ که بین مسجدهای بایزید (Bayezid) و نوروسمانیه (Nuruosmaniye) قرار گرفته، محوطه‎ ی بسیار بزرگی را پوشش داده است. این بازار 21 دروازه‎ی ورودی دارد و یکی از بزرگ‌ترین بازارها در جهان است. انواع صنایع‌دستی از جمله کاشی، ادویه، ظروف سفالی، زینت‌آلات چرمی و … در این بازار عرضه می‌شوند.

مسجد ایاصوفیه (Hagia Sophia)

مسجد ایاصوفیه زمانی یک کلیسای جامع بوده است. بعدها به مسجد تبدیل شده و در حال حاضر یک بنای نمادین و گنجینه ملی به شمار می‌رود. این بنا، یک شاهکار معماری و معروف‌ترین میراث تاریخی و فرهنگی استانبول است و فرهنگ‌های بسیاری را بازنمایی می‌کند.

مركز خريد گون گورن در استانبول گون گورن استانبول

مسجد ایاصوفیه، معروف‌ترین میراث تاریخی و فرهنگی استانبول

کاخ توپ کاپی (Topkapi Palace)

کاخ توپ کاپی (یا توپ قاپی) روزگاری اقامتگاه رسمی سلاطین عثمانی بوده است، اما امروزه دیدار از آن برای همگان امکان‌پذیر است. این کاخ جزء کاخ‌هایی است که به خوبی از آن محافظت شده و منعکس‌کننده‎ ی تاریخ عثمانی در این شهر ترکیه است.

مركز خريد گون گورن در استانبول گون گورن استانبول

کاخ توپ کاپی، اقامتگاه رسمی سلاطین عثمانی

برج گالاتا (Galata Tower)

برج گالاتا یک بنای مربوط به قرون وسطی است که بر بخش تاریخی شهر استانبول اشراف دارد و روزگاری بلندترین ساختار در شهر استانبول محسوب می‌شده است. این برج در سال 1348 ساخته شده و در ابتدا به برج مسیح (Tower of Christ) معروف بوده است. بعدها عثمانی‌ها به عنوان برج دیده‌بانی از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر، دیدار از این برج برای عموم مردم امکان‌پذیر است و بازدیدکنندگان می‌توانند از فراز آن شهر استانبول و بسفروس (Bosphorus) را به خوبی ببینند.

سخن آخر

محله‎ ی گون گورن استانبول علاوه بر اینکه یک قطب اقتصادی محسوب می‌شود و اماکن تجاری و تفریحی زیادی در آن قرار گرفته‌اند، دارای جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی متعددی نیز می‌باشد. در محله ‎ی مرتر، ساکنین می‌توانند بهترین لباس‌ها را با مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری کنند، در میدان تقسیم، مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها، مسجد ایاصوفیه شهرت جهانی دارند و می‌توان آن را یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های استانبول برای سرمایه‌ گذاری و یا زندگی دانست. پس اگر می‌خواهید در این محله‎ی فوق‌العاده صاحب ملک شوید، حتما با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل فرمایید تا شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این هدف برسانند.

 

 

اگر به دنبال دریافت مشاوره بابت خرید ملک در استانبول هستید با ما از طریق واتس اپ در تماس باشید 00905523082146

 

آخرین ملک های گونگورن استانبول

آپارتمانهای لوکس استانبول در  منطقه گونگورن ...

TL 953.000
آپارتمان هایی لوکس آماده برای فروش در استانبول. خانه های لوکس نزدیک به مرکز شهر با بهره 0٪ ...

آخرین ملک های استانبول

پروژه اوتو آتاشهیر (Otto Ataşehir Project)

TL 14.500.000
اوتو آتا شهیر (Otto Ataşehir Project)، یک مجموعه مسکونی لوکس واقع در آتاشهیر استانبول است. ...

معرفی فرصت استثنایی سرمایه گذاری در قلب استا...

TL 160.000.000
دفتر کاری شیک و مدرن در زرلو سنتر، بشیکتاش. این دفتر کار با مساحت 491 متر مربع به همراه تر ...

برج امپایر استانبول (Empire Istanbul)

TL 6.500.000
معرفی امکانات برج امپایر استانبول (Empire Istanbul) برج امپایر استانبول (Empire Istanbul) ...

پروژه یالچین تپه رزیدنس

TL 882.000
امکانات رفاهی یالچین تپه رزیدنس توضیحات ملک زندگی در یالچین تپه رزیدنس می تواند منحصر به ف ...

هتل واندا ویستا (Wanda Vista)

TL 5.116.500
معرفی هتل واندا ویستا (Wanda Vista) جهت رزرو اقامت هتل واندا ویستا (Wanda Vista) استانبول ...

هتل 4 ستاره G Rotana استانبول

TL 5.751.950
معرفی هتل 4 ستاره G Rotana استانبول و امکانات آن  هتل 4 ستاره G Rotana در بخش اروپایی استا ...

موقعیت بی نظیر مجتمع مسکونی پارک 34

TL 2.250.000
جدیدترین مجتمع های مسکونی استانبول پروژه احداث مجتمع مسکونی پارک 34 در کارتال استانبول توس ...

معرفی پروژه مجتمع مسکونی امپایر (Empire) جهت...

TL 1.799.620
معرفی پروژه مجتمع مسکونی امپایر (Empire) پروژه مجتمع مسکونی امپایر (Empire) در منطقه آوجیل ...

معرفی مجتمع مسکونی فلامینگو آلکنت جهت خرید

TL 1.465.893
معرفی مجتمع مسکونی فلامینگو آلکنت مجتمع مسکونی فلامینگو آلکنت به مساحت 36000 متر مربع در م ...

پیشنهاد فروش ملک در منطقه Gunesli Homes است...

TL 1.544.000
پیشنهاد فروش ملک در منطقه Gunesli Homes  استانبول استانبول با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر، ...

فروش املاک پروژه Elite Life Residence

TL 5.075.000
فروش املاک پروژه Elite Life Residence دلایل زیادی وجود دارد که امروزه خرید ملک در ترکیه از ...

معرفی عمارت های الماس استانبول (Elmas Istanb...

TL 1.651.550
معرفی عمارت های الماس استانبول (Elmas Istanbul) جهت خرید ملک عمارت های الماس استانبول (Elm ...

پروژه Rose Marine Butik

TL 5.880.000
درباره بوتیک رز مارین بوتیک رز مارین همیشه کنار شماست تا بتواند در شرایط سخت شما را همراهی ...

Genyap Link پروژه گنیاپ لینک

TL 4.828.500
معرفی گیناپ لینک امروزه گیناپ لینک توانایی و آمادگی این را دارد که در پروژه های ساختمانی ا ...

پروژه Dunya Sehir

TL 1.479.000
در پروژه مسکونی Dunya şehir همه استانبول زیر پای شماست زندگی در بلندترین تپه استانبول و رو ...

 

آخرین مقالات

قیمت آپارتمان درکائیتحانه استانبول 2024

قیمت آپارتمان در کائیتحانه استانبول 2024 | ر...

آوریل 26, 2024
شما می‌دانستید که به تنهایی در سال 2024، طبق آمار رسمی، قیمت آپارتمان‌ها در منطقه استانبول به رقمی برابر با ۳۸۵ میل ...
ادامه مطلب
قیمت آپارتمان در پندیک استانبول 2024

راهنمای قیمت آپارتمان در پندیک استانبول 2024

آوریل 25, 2024
آیا می‌دانستید قیمت مسکن در ترکیه به شدت در حال افزایش است؟ در سال 2023، بازار مسکن در استانبول با رشدی قابل توجه ر ...
ادامه مطلب
قیمت ملک در ماسلاک استانبول

قیمت ملک در ماسلاک استانبول – راهنمای ...

آوریل 24, 2024
آیا می‌دانستید که در یک سال اخیر، قیمت ملک در ماسلاک استانبول به طور متوسط بیش از 20 درصد افزایش یافته است؟ این آما ...
ادامه مطلب
قیمت آپارتمان در کارتال استانبول 2024

قیمت روز آپارتمان در کارتال استانبول 2024

آوریل 23, 2024
آیا می‌دانستید که قیمت آپارتمان‌ها در کارتال استانبول در سال 2023 به طور متوسط 25 درصد افزایش یافت؟ این عدد نشان‌ده ...
ادامه مطلب
مقایسه خرید ملک در استانبل و دوبی

مقایسه خرید ملک در استانبول و دوبی

آوریل 23, 2024
آیا می‌دانستید که بین استانبول و دوبی دو بازار ملک بزرگ و رقابتی وجود دارد؟ این دو شهر، با جاذبه‌های خاص خود و قدرت ...
ادامه مطلب
معایب خرید ملک در ترکیه

معایب خرید ملک در ترکیه – آنچه باید دا...

آوریل 22, 2024
آیا می‌دانستید که خرید ملک در ترکیه ممکن است با مشکلاتی برای شما همراه باشد؟ این حقیقت شاید برای بسیاری غافلگیر کنن ...
ادامه مطلب

راهنمای خرید ویلا در آلانیا – انتخاب ه...

آوریل 19, 2024
آیا می‌دانستید که آلانیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای خرید ویلا در جهان شناخته می‌شود؟ با طبیعت زیبا، هوا ...
ادامه مطلب

راهنمای خرید ویلا در ذکریاکوی استانبول

آوریل 19, 2024
در این بخش، با شما درباره خرید ویلا در منطقه ذکریاکوی استانبول صحبت خواهیم کرد. این منطقه یکی از محبوب‌ترین مناطق ج ...
ادامه مطلب
بشیکتاش استانبول کجاست بشیکتاش استانبول فوتبال بازار بشیکتاش استانبول هتل بشیکتاش استانبول اسکله بشیکتاش استانبول میدان بشیکتاش استانبول ورزشگاه بشیکتاش استانبول خیابان بشیکتاش استانبول کجاست بشیکتاش کجای استانبول است استادیوم بشیکتاش استانبول باشگاه بشیکتاش استانبول خرید آپارتمان استانبول بشیکتاش پول ایران تیم بشیکتاش استانبول خرید آپارتمان در بشیکتاش استانبول ترکیه خیابان بشیکتاش استانبول خیابان بشیکتاش در استانبول بشيكتاش در استانبول ساحل بشیکتاش در استانبول هتل های بشیکتاش در استانبول ساحل بشیکتاش استانبول محله بشیکتاش استانبول منطقه بشیکتاش استانبول هتل در بشیکتاش استانبول بشیکتاش هتل استانبول هتلهای بشیکتاش استانبول محله ی بشیکتاش استانبول قیمت خرید ملک در بشیکتاش استانبول

قیمت خرید ملک در بشیکتاش استانبول و موقعیت م...

دسامبر 14, 2021
ملک های بشیکتاش در منطقه بشیکتاش واقع هستند، این منطقه یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین مناطق استانبول به شمار می رود ...
ادامه مطلب
آوجیلار در استانبول هتل آوجیلار استانبول منطقه آوجیلار استانبول کجاست گرند هتل آوجیلار استانبول منطقه آوجیلار استانبول قیمت خرید ملک در آوجیلار استانبول

قیمت خرید ملک در آوجیلار استانبول چقدر می با...

دسامبر 14, 2021
خرید ملک در آوجیلار استانبول، یکی از بهترین و مهم ترین تصمیماتی می باشد که شما می توانید برای زندگی خودتان بگیرید؛ ...
ادامه مطلب

 

 

 

گون گورن استانبول
گون گورن کجاست
گون گورن ترکیه استانبول
گون گورن در استانبول
گون گورن هتل
گون گورن استانبول هتل
املاک گون گورن
بازار گون گورن استانبول
بیمارستان گون گورن
شنبه بازار گون گورن
یک شنبه بازار گون گورن
دوشنبه بازار گون گورن
سه شنبه بازار گون گورن
چهارشنبه بازار گون گورن
پنجنشبه بازار گون گورن
جمعه بازار گون گورن
گون گورن ترکیه
گون گورن تقسیم
منطقه گون گورن ترکیه
فاصله گون گورن تا میدان تکسیم
خیابان گون گورن ترکیه
هتل های گون گورن
پاساژهای گون گورن
خیابان گون گورن استانبول
خیابان گون گورن در استانبول
دانشگاه های گون گورن استانبول
دبیرستان های گون گورن ترکی
مدرسه های گون گورن استانبول
منطقه گون گورن در ترکیه
هتل گون گورن در استانبول
مرکز خرید گون گورن در استانبول
هتلهای منطقه گون گورن در استانبول
رستوران گون گورن استانبول
منطقه گون گورن شهر استانبول
عکس گون گورن
فاصله گون گورن تا میدان تقسیم
فاصله گون گورن تا استانبول
گون گورن استانبول کجاست
منطقه گون گورن استانبول
منطقه گون گورن اسطنبول
گون گورن هتل استانبول
هتلهای گون گورن استانبول
هتل گون گورن استانبول ترکیه
هتلهای گون گورن
هتل گون گورن ترکیه
منطقه ی گون گورن در استانبول
تاریخچه ی گون گورن
گون گورن به چه معناست
گون گورن به ترکی
پیتزا گون گورن
ساندویچ گون گورن
کافه رستوران گون گورن
پروژه گون گورن
پروژه های گون گورن
املاک گون گورن
خانه در گون گورن
ویلا در گون گورن
ملک در گون گورن
املاک گون گورن
کافه گون گورن
فروشگاه های گون گورن
اجاره خودرو گون گورن
آب و هوای گون گورن
هواشناسی گون گورن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست