440 1900 555 90 +

ساعت کاری از 9 صبح تا 8 شب

نتایج جستجوی شما

چرا سرمایه گذاران در حال ورود به بازار مسکن استانبول هستند؟

ارسال شده توسط Turkey Agent روشن فوریه 1, 2019
0

بازار مسکن ترکیه بدون شک گل سرسبد ترکیه در جذب سرمایه گذاران خارجی ست. از نقطه نظر تاریخی، این منطقه گزینه اول خریداران داخلی بوده است و در 2015، منطقه آنتالیا به محبوب ترین نقطه مدیترانه برای سرمایه گذاران خارجی بدل شد.

 

چرا سرمایه گذاران در حال ورود به بازار مسکن استانبول هستند؟

1. پتانسیل رو به رشد پایتخت

استانبول با اینکه در طول تاریخ از مهم ترین شهرهای جهان بوده است، بازار مسکن آن همیشه به علت اقتصاد ضعیف و زیرساخت های غیراستاندارد شهری آن، مهجور بوده است؛ تا قرن اخیر که دولت شروع به مدرن سازی بازار مسکن کرد تا با دیگر پایتخت های جهان امکان رقابت داشته باشد.
نتیجه آن است که خریداران تمایل دارند در این بازار جوان املاک تهیه کنند، چرا که پتانسیل بالایی برای رشد در پایتخت دارد. بنابر آمار پرتال Numbeo، قیمت هر متر مربع زمین در لندن 677% تا862% بالاتر از استانبول است.
در حالیکه در حال حاضر از برترین شهرهای دنیاست، دورنمای 2023 ترکیه آن است که استانبول را در شرایط یکسانی با لندن قرار دهد، و این سرمایه گذاران را برای خرید ترغیب میکند. همچنین در سال 2016، موسسه بین المللی بارنز، استانبول را به عنوان بااستعداد ترین شهر در این زمینه معرفی کرد.

 

2. پتانسیل نقدینگی

دیگر زمان آنکه خانه ای را برای همه عمر خود بخرید گذشته است. تغییرات سبک زندگی در کنار تعهدات شغلی به آن معناست که فروختن یک خانه به اندازه خرید آن مهم است. مطالعات نشان میدهد نسل جدید، در طول زندگی خود 3 بار خانه خود را عوض میکنند، بنابراین روی قیمت فروش خانه به اندازه خرید آن، حساسیت نشان میدهند.
دورنمای 2023 ترکیه در نظر دارد سرانه هر خانوار را به سطح کشور های اروپایی برساند. اگر این فاکتور را در کنار افزایش جمعیت بررسی کنیم، می توانیم رشد بیشتری را هم در بازار مسکن شاهد باشیم.
پروسه خرید یک خانه در ترکیه بسیار سریع تر و آسانتر از بسیاری کشورهای دیگر است. اگر ملک را5 سال نگه دارید، از پرداخت مالیات پایتخت هم معاف خواهید شد.

 

3. تجدد شهری و سبک زندگی جدید

یکی از دلایل محبوبیت و سوددهی سرمایه گذاری در بازار املاک استانبول، پروژه های فراوان شهری ست که مشخصا در اطراف مرکز شهر در حال اجراست. خانه های جدید و معماری نوین در کنار امکانات و خدمات شهری قرار گرفته اند تا مفهوم جدیدی از “محله” را در پر جمعیت ترین شهر ترکیه ارائه دهند.
محله های در حال رشد مثل کوچوک سکمز و سیلیک دوزو تمام مزایای زندگی شهری و دسترسی به مراکز خرید وسائط نقلیه را فراهم میکنند. با این حال از آنجا که در حاشیه قرار دارند، از هرج و مرج های مرکز شهر خبری نیست.
با اینکه ساحل بوسفور و مناطقی مثل سیسلی از شیک ترین های شهر هستند، محله هایی مثل اسن یورت و بویوک سکمز به قشر متوسط امکان صاحب خانه شدن با کمتر از 100.000 پوند در استانبول را می دهند.

 

4. پروژه های عظیم

بدون شک یکی از فاکتور های مد نظر سرمایه گذاران در این بازار، پروژه های عظیم عمرانی در استانبول است، که بعد از تکمیل، افزایشی چشم گیر در قیمت املاک ایجاد میکنند.
پروژه ای که در حال حاضر نقل محافل است، فرودگاه سوم استانبول است که بعد از تکمیل شدن در 2028، از شاهراه های ارتباطی دنیا خواهد بود. خریداران همچنین در سرمایه گذاری در بخش اروپایی استانبول هم علاقه مند هستند، جایی که پروژه “کانال استانبول” در حال انجام است. محبوبیت محله هایی مثل کوچوک سکمز رو به افزایش است: پروژه ای که در حال ساخت یک شهر کوچک در استانبول است.
پروژه های دیگر مثل جاده های ارتباطی و پل ها در حال تغییر چهره کلی استانبول هستند تا به مرکزی برای تجارت، تبلیغات و سکونت تبدیل شود.

 

5. توریسم و تجارت جهانی

با توجه به سابقه تاریخی استانبول به عنوان مرکز هر دو امپراطوری عثمانی و بیزانس، تجارت توریستی آن با توجه به دولت ترکیه هرساله رو به افزایش است.
در حقیقت در سال 2014 استانبول از این نظر همتایان خود مانند رم را پشت سر گذاشت. دو سال بعد از آن با رکود نسبی همراه بود، اما در 2017 و 2018 به موفق ترین سال های توریسم خود رسید.
علاوه بر آن استانبول مرکز شماره 1 تجارت در ترکیه است، که توسط دولت ترکیه در حال تبدیل شدن به مرکزی جهانی است؛ در عین حال منافع شهروندان خود را هم در نظر دارد و از استارت آپ ها و کار آفرینان جوان حمایت می کند.
و در نهایت برنامه جامع ترکیه برای احداث مرکز جهانی تجارت در استانبول، پروژه ای عظیم که مشابه وال استریت برای ترکیه است؛ زمانه در حال تغییر است و ترکیه قصد همراهی با آن را دارد. اگر به سرمایه گذاری در املاک استانبول علاقه مند هستید، میتوانید از این همراهی لذت ببرید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقایسه لیست

به مشاوره احتیاج دارید؟

کافیست تا شماره تماس واتساپ خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.